otrdiena, 2013. gada 17. decembris

Vēstule draugiem, no trešās pie ceturtās ejot…


 „Mazu brīdi pirms gaismiņas”

Vilis Plūdonis

Nav šaubu ne mazāko. Lēniem soļiem gads dodas projām. Aiz sevis atstājot … jā, ko gan tas atstās? Tradicionāli tiek pārlūkoti savi padarītie darbi, tiek skaitītas godalgotās vietas kādos konkursus vai mazākais saskaitīti tie rīti, kuros bija vienkārši labi. Ideāli, ja tie būtu visi gada rīti. Dzīvē tomēr tā nemēdz notikt, jo … jā, jo cilvēks pagaidām ir cilvēks. Ar visām savām vājībām, kuras bieži ir tieši tas mazais „piedauzības” akmens, kurš traucē elpot ar pilnu krūti.


Es noauju savas kurpes un lēni, pēdu aiz pēdas dodos pretim … jā, kam gan doties pretim? Ziemassvētkiem vai Jaunajam gadam? Laimei vai mīlestībai? Jauniem panākumiem un kādiem tad tiem būt? Tas taču jau bija šajā gadā un visos citos, kuri ir man blakus bijuši no dzimšanas brīža. Kas jauns tad mani var vēl sagaidīt?


Es pasmaidu un dodos pretim …klusumam. Nedaudz banāli jau tas skan, kā daudzi vārdi, kurus mutē tik viegli paņemam, pat neapjaušot ko tie vēsta. Ir tik viegli pateikt „es Tevi mīlu”, bet to padarīt redzamu ir tik ļoti grūti. Tas izrādās ir noglāstīt galvu ne savam bērnam un palūgt piedošanu cita vietā par to, ko neesi izdarījis Tu. Kāpēc gan to darīt? Ne mana vaina taču, ne mana vaina…


Pasaule ir daudz tuvāka kā man tas šķiet. Acu māns ir acu māns, ka cilvēks man tas svešais blakus ir svešinieks. Tā tas nav nemaz. Es jūtu sev blakus cieši cita plecu un jūtu kā elpo otrs cilvēks, kaut nezinu Tavu vārdu. Es pat varu nezināt Tavu acu krāsu,  tas nav tik būtiski šodien vairs. Es lēnām lieku soli aiz soļa, lēnām, lai vari savus soļus aiz manis likt. Lai nesajūk, lai esi drošs, ka nepakritīsi. Un tas nekas, ka ziemas naktis mūsu platuma grādos ir tik tumšas. Tu jau zini, ka „Mazu brīdi pirms gaismiņas” ir tieši tā.


Es pasmaidu un satveru kādu staru no Dieva gaismas sniegtās… 





Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru